Діти раннього віку розвиваються інтерактивно

Інтерактивна методика – це форма роботи, коли вихователь створює умови для того, щоб діти жваво, активно та рухливо займалися під час заняття.

Скажи мені – Покажи мені – Залучи мене.
Скажи мені – Покажи мені – Залучи мене.

Чи доцільно використовувати інтерактивні форми роботи з дітьми раннього віку?

Інтерактивна форма роботи особливо доцільна для використання з дітьми раннього віку.

У віці раннього дошкілля дитина висловлює вголос свої внутрішні роздуми. Вона ще не навчилася міркувати мовчки, як це прийнято робити в нашому суспільстві.

Для таких міркувань вголос, дитині потрібно слухача. Це може бути інша дитина – одноліток, або хтось з дорослих. Рівно ж дитина спокійно сприймає ляльку чи ведмедика, як партнера для розмов – міркувань.

Озвучені внутрішні міркування дитини не враховують потреби слухача. Такі роздуми вголос є основою для розумового розвитку дитини. Їх необхідно заохочувати під час навчально-виховного процесу.

Як практично провести заняття з дітьми раннього віку?

Ми пропонуємо Тобі переглянути практичні матеріали, які використовують інтерактивні форми роботи з дітьми раннього віку.

Ці матеріали виготовлені за особистісно-орієнтованими методами навчання та вимогами Базового компоненту дошкільної освіти України.

Всі, нами виготовлені матеріали, поєднані якоюсь одною темою, яка зрозуміла та доступна дитині даного віку.

Чи ці матеріали можна використовувати в дитячих навчальних закладах України?

Всі матеріали виготовлені та представлені на цих сторінках, повністю дотримуються вимог Базового компоненту дошкільної освіти України.

Базовий компонент дошкільної освіти
Базовий компонент дошкільної освіти

Як застосовувати ці матеріали?

Для того, щоб провести інтерактивну форму роботи з дітьми групи раннього віку "Овочевий салат", Тобі необхідно буде підготувати перед заняттям:

  • сиру і варену моркву
  • цукор
  • сметану
  • тертку
  • тарілочку
  • декілька великих ложок.

Готуючи матеріал для заняття, пам’ятай, що це добра нагода залучити батьків. Підготуй листа, в якому Ти повідомиш батьків про те, що Ти запланувала. Естетично оформлений лист прикріпи на дошку оголошення.

Як залучити батьків?
Як залучити батьків?

Кожну дитину, помічника вихователя й себе потрібно забезпечити хустинкою на голову та фартушком (або старою татовою сорочкою). Перед приготуванням салату всі муcять обов’язково помити руки.

Обов'язково вимити руки!
Обов'язково вимити руки!

На занятті Ти разом з дітьми приготуєш моркв’яний салат. Зверни особливу увагу, щоб кожна дитина мала можливість помішати салат, доклала своїх зусиль до його приготування.

Залучи кожну дитину до діяльності!

Коли салат готовий, Ти разом з дітьми дружньо сядьте за стіл та пригостіться результатами Вашої спільної діяльності.

Чому інтерактивна форма роботи успішна з дітьми раннього віку?

Дитина навчається й ровивається коли задіяні всі змисли (органи відчуття):

Дотик – Кожна дитина мусить доторкнутися пальчиками до сирої й вареної моркви, помішати салат ложкою.

Зір – Кожна дитина мусить побачити зблизька цілу моркву й як вона змінюється з цілої моркви на потерту моркву.

Нюх – Кожна дитина мусить понюхати варену моркву, сиру моркву, готовий салат.

Смак – Кожна дитина мусить мати можливість скуштувати варену моркву, сиру моркву, готовий салат.

Слух – Діти мусять чути безпереривний коментар вихователя.

Я розвиваюся коли…
Я розвиваюся коли…

Діти пригощаються моркв'яним салатом, який вони самі приготували.

Коли Ти разом з дітьми готуватимеш салат, Тобі необхідно постійно коментувати процес, який відбувається. Точніше, Тобі треба до п’яти разів використати кожну з наступних фраз:

  • “моркв’яний салат”
  • “смачний моркв’яний салат”
  • “салат з сирої моркви”
  • “салат з вареної моркви”
  • “ми робимо салат з моркви”.

Чи дозволяється дітям раннього віку говорити між собою під час заняття?

Дітей потрібно заохочувати ділитися своїми враженнями під час занять. В цьому ціла суть інтерактивної методики.

Цікаво спостерігати за дітьми та прислухатися до їхніх розмов. Ось наприклад, таку розмову почула, записала та поділилася з нами вихователь.

Діти по черзі терли моркву.

  • Назар: Моя мама теж так тре.
  • Давид: Моя мама теж так робе.
  • Діма: І моя мама так тре.

Приготували салат з моркви, потім діти смакували салат.

  • Назар: Я свою частинку з’їм зараз.
  • Діма: А мені дайте тоже салата з моркви.
  • Давид: Ще капельку моркви осталось.
  • Назар: Дай, я з’їм ще.
  • Діма: Я її з’їм.
  • Владик: Вже нема салата з моркви.
  • Діма: Вже більше не залишилось салата. Ми його весь з’їли.

Якщо під час роботи, Ти почуєш цікаві дитячі розмови, запиши їх.

Як залучити центри діяльности?

Коли діти смачно поїли, вони повинні розійтися по центрах та куточках діяльности.

Один з центрів обов’язково мусить надавати дітям раннього віку можливість через інтерактивну форму роботи розвивати свої розумові якості. Для цієї теми ми пропонуємо обладнати центр “Морально-соціального розвитку”:

  • дитячим посудом
  • ляльками
  • салатом з моркви.

Кiлькiсть переглядiв: 952

Коментарi